Thursday, 2 February 2012

episod 71 : INI TIDAK ADIL BAGIKU.












22 comments:

  1. could you tell me how to go to bestari jaya from here?
    kah kah kah :D

    ReplyDelete
  2. uhuhu nk wat cm ne, kte bkn negara maju yg mempunyai bahasa yang digunakan antarabangsa.. huhu

    comel blog ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hm. betul betul betul.

      oh terima kasih :)

      Delete
  3. betul3~.. negara kita sibuk agungkan bahasa lain.konon nak maju la pffft~. negara lain martabatkan bahasa dorang sendri maju je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah kan? macam jepun tu. elok je pakai bahasa sendiri.

      Delete
    2. sokong dengan tomatokering & miss no right :3

      Delete
  4. keh keh.. nak je balas kat omputih dengan bahasa melayu je. ikut lah faham ke tidak. tapi kesian pulak, kang sesat tak tau pegi mana dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau takpe. nasib baik rakyat Malaysia ni penyabar. layankan aje la omputeh tu. kahkah.

      Delete
  5. kalau explain kat omputih guna bahasa kita kadang2 depa paham gak.

    contoh :

    pi stret, jangan (sambil goyang tangan) kona2..... nampak janksyen, belok kiri (tangan gerak lagi). sebab biasa la orang melayu ni nyembang tangan bersimpang siur.... bahasapun berojak pasembor =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkah. guna bahasa LAH pun boleh.

      contoh : you turn left, then go straight LAH !

      Delete
  6. dah nak wat camne.. gini la dunia

    ReplyDelete
  7. Tanya kat Ben Bradshaw boleh je...

    ReplyDelete
  8. bpleh kah anda beritahu saya di mana tandas yang bersih???
    :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. anda mahu yang berbayar atau percuma? kahkah ;P

      Delete
  9. aah jgk kn. maybe stu ari bhs malaysia semua akn boleh ckp walaupn luar negara

    ReplyDelete
  10. tapi, if dtg kelate...kena ckp kelate...hehehe..

    ReplyDelete
  11. betulbetul, dulu bahasa melayu bahasa antarabangsa, lingua franca, tp sekarang dah laen hmm -,-

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...