Wednesday, 7 March 2012

episod 93 : AKU TAK HITAM DAN TAK PUTIH.






waktu aku masih di zaman hingusan, perkataan hitam manis selalu diperkatakan oleh orang sekeliling aku. terutamanya emak. asal nampak orang itu berkulit gelap, emak akan kata itu sebagai hitam manis.



tapi aku tidak suka dengan pujian hitam manis itu sendiri. aku tak fikir hitam itu manis. cincau tak manis pun. jadi disebabkan itu aku mula menyelak Kamus Pelajar Dewan Bahasa dan Pustaka cetakan kesebelas milik ayah aku, muka surat 250.


setelah puas mengkaji dan meneliti tentang maksud maksud sebenar hitam, aku pun dengan berani menyuarakan sebarang dua pendapat kepada emak.











ralat : kisah ini berlaku sebelum terhasilnya iklan syampu Clear. waktu ini aku masih belum mengenali Rain. dan aku masih tak tahu yang "hitam itu menawan". maaf kan aku, Rain. maaf !









18 comments:

  1. takpe, ai maafkan yu

    ikhlas,
    rain

    haha, time kekecik sllu la ckp hitam legam, tapi nk jaga ati dan bersopan kene lah ckp hitam manis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkah.

      waktu kecik aku mulut jahat. selalu panggil orang hitam legam -,-

      Delete
  2. haha..sawo matang la gayanya..
    hitam manis..hmm kicap ada la..wana itam n manis..cincau tak kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cincau hitam dan tawar.

      tiba tiba rasa nak minum soya dgn cincau pulak -,-

      Delete
  3. aaa, curlass skali cara penceritaannya! hehe tapi perkataan hitam legam itu kurang manis untuk didengar. lebih baik digantikan dengan hitam manis...it's true aite? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. betul betul.

      hitam itu manis. rain itu menawan.

      Delete
  4. org selalu ckp aku putih. then ejek aku terang sgt -.- bengang gak lah ble org ejek aku terang, dr jauh da nmpk . tp bkn slh aku. huhu
    hitam slh, putih slh ..

    syukur dgn ape yg tuhan bg ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. untung hang ni.

      putih disukai ramai. tahu?

      Delete
  5. Salam.

    Alahai.. Saya selalu rasa rendah diri dek kulit yang gelap ni. Selalu kena ejek dari kecik. Sampai besar rendah diri tau bila orang menggelar dengan panggilan. Mujurlah dah besar ni ramai cakap saya makin lawa. Muahaha. Bajet..

    ReplyDelete
  6. hahahah hitam legam. kelakar

    ReplyDelete
  7. hahahah..lwk nyaa~ hitam tapi nampak cantik = hitam mnis kot~~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...